Belangrijke informatie

Bij een pretecho wordt de aandacht voornamelijk gericht op het maken van mooie beelden. Echter kan het zijn dat er tijdens de echo iets afwijkends wordt gezien. We zullen dan in overleg met jullie contact opnemen met jullie zorgverlener.

Het is belangrijk om te weten dat we uitgebreid naar je kindje kijken, maar dat deze pretecho geen volledige screening is.

Mocht je een gemaakte afspraak toch niet na kunnen komen, zeg deze dan telefonisch en minstens 24 uur van tevoren af. Als je niet verschijnt of te laat afzegt, ontvang je een rekening.

Betaling is zowel per PIN als contant mogelijk.

Op dit moment zijn er geen beperkende maatregelen.

Bij klachten die passen bij corona vragen wij om een thuistest te doen en bij een positieve uitslag de afspraak te verzetten. 

Kinderen zijn van harte welkom tijdens de echo (met uitzondering van de 13 en 20 wekenecho). 

Vanaf een leeftijd van ongeveer 6 jaar vinden kinderen een echo vaak erg leuk. We merken in de praktijk dat hele jonge kinderen de echobeelden nog niet goed kunnen begrijpen en daardoor snel afgeleid zijn. Ook vinden ze de donkere kamer waarin we de echo maken meestal niet prettig. Hierdoor kan het zijn dat jullie aandacht zelf ook afgeleid wordt van de echo. Denk vooraf dus goed na wat voor jullie prettig is.

Een zwangerschap is een bijzondere maar soms ook spannende periode. Wij doen er alles aan om je in deze periode zo goed mogelijk te begeleiden.

Daarom horen wij het graag als je vragen of twijfels hebt of ergens ontevreden over bent. Het gesprek gaan wij graag aan, het liefst zo snel mogelijk. Maar óók als je er al een tijdje mee rondloopt. Zodat wij je kunnen geruststellen, een misverstand uit de weg ruimen of een aanpassing vinden in onze werkwijze wat voor jou prettiger voelt. Neem eventueel iemand mee naar het gesprek als je dit prettig vindt.  

Wil je meer weten over je rechten of wil je advies? Of wil je je klacht eerst met iemand anders bespreken? Of vind je het prettig als iemand je helpt bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris (www.klachtverloskunde.nl).

Meer informatie hierover staat in deze folder.